כאשר רוצים להקים עסק, יש לתכנן אותו בזהירות. תוכנית עסקית טובה בוחנת את הסיכוי מול הסיכון, נותנת מענה לשאלות, משמשת כלי מכירה למשקיעים, לשותפים ולבנקים, משקפת היבטים תפעוליים הנוגעים לשלבים שלאחר הקמת העסק, מימון פיננסי מהבנקים, מתייחסת למתחרים ולמצב בענף ומפרטת את אבני הדרך בשלבי ההתפתחות העסקית.
כללים להצלחה:
הגדרת וזיהוי היתרונות היחסיים שיש למוצר או לשירות
שני כוחות משפיעים על הסיכוי למכור מוצר או שירות צמצום כאב והגדלת עונג. תוכנית עסקית אשר אינה מפרטת בבהירות , כנראה שלא תשכנע משקיעים פוטנציאלים להשקיע כסף במיזם.
זיהוי קהל הלקוחות למוצר
יש לאפיין את המצב הסוציו-אקונומי של הלקוחות, רמת השכר, מקום המגורים, רמת ההשכלה, הרגלי הצריכה, טווח הגילאים וכו'.
היכרות עם הענף בו פועלים
יש לערוך היכרות מעמיקה עם השוק ולבדוק מה המגמות העיקריות, יש לבחון את גודלו ואת אחוזי הצמיחה בו ולהעריך לאיזה נתח שוק מסוגלים להגיע.
לדעת את המתחרים
היכרות מעמיקה עם המתחרים תעזור לקבוע את האסטרטגיה הנכונה לעסק. יש לבחון כמה מהר יכולים גורמים מתחרים לשכפל את הרעיון של העסק.
מודל עסקי פשוט
יש לצייר מודל עסקי זורם בו ברור מאין יגיע הכסף, איך ומתי
תמחור המוצר או השירות
המחיר הוא אחד השיקולים המרכזיים בעבור הלקוח הפוטנציאלי. יש לקבוע מחיר תוך התחשבות בביקוש, במחיר אצל המתחרים, המיצוב אליו שואפים והערך הנתפס שלו.
קביעת יעדים ברורים לטווח הקצר והארוך
קביעת יעדים יכולה להתבצע על בסיס רבעוני, חצי שנתי, שנתי או רב שנתי. היעדים יכולים להיות "קשיחים" כמו היקף מכירה ונתח שוק, או יעדים "רכים" כדוגמת מודעות למוצר או בידול רגשי.
צוות מנצח
ההון האנושי הוא אחד החלקים החשובים בתוכנית. אם יש משקיעים לתוכנית, יש לספר להם מי הם אותם אנשים שאפשר לתת בהם אמון ואיך הם עובדים ביחד.
חשיבות מכרעת לתזרים המזומנים ולתקופת ההחזר על ההשקעה
ניתוח תזרים מזומנים הוא בעל חשיבות גבוהה יותר בעיני המשקיע, וקודם לניתח ההכנסות או הרווח הנקי. ניתוח התזרים הוא שיקבע אם ישקיעו במוצר או לא.
בניית תוכנית ריאלית
הערכה גבוהה מדי של המוצר תעורר חשדות מיידים. עירוב רגשי בתוכנית יצביע על קיבעון מחשבתי בתיאור המיזם, על אובדן הראייה הביקורתית ויכולת השיפוט, והתעלמות מסיכונים. יש צורך לשמור על מבט מפוקח לאורך כל הדרך.
בהצלחה, עדן
הנושא של העצמת נשים הוא רב ממדי וחלק מהקשר של שיח רחב מקומי ותרבותי - ניתן לטפל בו באופנים שונים ומנקודות מבט שונות. פורטל נשים סוקר נושאים הקשורים בנשים.
יום רביעי, 24 בספטמבר 2008
יום שבת, 20 בספטמבר 2008
אשת חיל
אשת חיל מי ימצא, ורחוק מפנינים מכרה;
בטח בה לב בעלה, ושלל לא יחסר;
גמלתהו טוב ולא רע, כל ימי חייה;
דרשה צמר ופשתים, ותעש בחפץ כפיה;
היתה כאוניות סוחר, ממרחק תביא לחמה;
ותקם בעוד לילה, ותתן טרף לביתה וחוק לנערותיה;
זממה שדה ותקחהו,מפרי כפיה נטעה כרם;
חגרה בעוז מתניה, ותאמץ זרועותיה;
טעמה כי טוב סחרה, לא כיבה בלילה נרה;
ידיה שלחה בכישור, וכפיה תמכו בפלך;
כפה פרשה לעני, וידיה שלחה לאביון;
לא תירא לביתה משלג, כי כל ביתה לבוש שנים;
מרבדים עשתה לה, שש וארגמן לבושה;
נודע בשערים בעלה, בשבתו עם זקני ארץ;
סדין עשתה ותמכור, וחגור נתנה לכנעני;
עוז והדר לבושה, ותשחק ליום אחרון;
פיה פתחה בחוכמה, ותורת חסד על לשונה;
צופיה הליכות ביתה, ולחם עצלות לא תאכל;
קמו בניה ויאשרוה, בעלה ויהללה;
רבות בנות עשוי חיל, ואת עליה על כולנה;
שקר החן והבל היופי, אישה יראת יי היא תתהלל;
תנו מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה;
לאחר 23 נישואין עמדתי בכל התיאור של "אשת חיל" אחד לאחד, גידלתי שלושה ילדים, סרגתי להם סוודרים לכסות וכן לבעלי, עסקתי בהמון עבודות, לא ישנתי לילות ופירנסתי את ביתי תמכתי בבעלי בפיתוח הקריירה שלו והייתי לו לעזר לאורך כל הדרך ולא זכיתי ממנו ולו פעם אחת שיהלל אותי בשם ה' על כל מה שעשיתי, אז בחרתי לקרוא לעצמי את "אשל חיל" לא ידוע לי אם זה מותר על פי הדת היהודית, אבל זה מה שבחרתי לעשות מתוך כאב.
עדן
בטח בה לב בעלה, ושלל לא יחסר;
גמלתהו טוב ולא רע, כל ימי חייה;
דרשה צמר ופשתים, ותעש בחפץ כפיה;
היתה כאוניות סוחר, ממרחק תביא לחמה;
ותקם בעוד לילה, ותתן טרף לביתה וחוק לנערותיה;
זממה שדה ותקחהו,מפרי כפיה נטעה כרם;
חגרה בעוז מתניה, ותאמץ זרועותיה;
טעמה כי טוב סחרה, לא כיבה בלילה נרה;
ידיה שלחה בכישור, וכפיה תמכו בפלך;
כפה פרשה לעני, וידיה שלחה לאביון;
לא תירא לביתה משלג, כי כל ביתה לבוש שנים;
מרבדים עשתה לה, שש וארגמן לבושה;
נודע בשערים בעלה, בשבתו עם זקני ארץ;
סדין עשתה ותמכור, וחגור נתנה לכנעני;
עוז והדר לבושה, ותשחק ליום אחרון;
פיה פתחה בחוכמה, ותורת חסד על לשונה;
צופיה הליכות ביתה, ולחם עצלות לא תאכל;
קמו בניה ויאשרוה, בעלה ויהללה;
רבות בנות עשוי חיל, ואת עליה על כולנה;
שקר החן והבל היופי, אישה יראת יי היא תתהלל;
תנו מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה;
לאחר 23 נישואין עמדתי בכל התיאור של "אשת חיל" אחד לאחד, גידלתי שלושה ילדים, סרגתי להם סוודרים לכסות וכן לבעלי, עסקתי בהמון עבודות, לא ישנתי לילות ופירנסתי את ביתי תמכתי בבעלי בפיתוח הקריירה שלו והייתי לו לעזר לאורך כל הדרך ולא זכיתי ממנו ולו פעם אחת שיהלל אותי בשם ה' על כל מה שעשיתי, אז בחרתי לקרוא לעצמי את "אשל חיל" לא ידוע לי אם זה מותר על פי הדת היהודית, אבל זה מה שבחרתי לעשות מתוך כאב.
עדן
יום חמישי, 11 בספטמבר 2008

מודרות ואהובות
סיפוריהן של נשים בדוויות משכילות
סדרת ספריית אשכולות
מאת סראב אבורביעה-קווידר
מה מניע נשים בדוויות ללחום למען רכישת השכלה גבוהה? מאין שואבות הן את כוחן? באילו אסטרטגיות הן נוקטות כדי להצליח? האם הן מהוות דוגמה אישית לנשים צעירות אחרות? האם הן כוח מחדש בקהילתן? מהו המחיר שהן נאלצות לשלם?
שאלות אלו נידונות בספר מודרות ואהובות, העוסק בעולמן של הנשים הבדוויות בנגב שיצאו לרכוש השכלה גבוהה בישראל. הספר נוגע בתחומי חייהן הגלויים והסמויים, מספר על הכאב והכוח של הנשים באמצעות סיפורים הנוגעים למעמדן כנשות מקצוע, ובעיקר אלה המספרים על חיי האישות והמשפחה שלהן. לעיני הקורא נפרשת תמונה רחבה של מערכת היחסים המגדרית בקהילה הבדוויות בדרום, תוך כדי דיון בנורמות, מנהגים ויחסי כוח. הספר עומד על השינויים המתרחשים בקרב הנשים הבדוויות בדרום בעשור האחרון, ומתוך כך גם בגברים, ובעיקר ביחסיהן עם האחים והאבות.
סיפורי הנשים המרואיינות שזורים בסיפורה האישי של המחברת-החוקרת, ראשונה מקהילתה ומבנות שבטה שרכשה השכלה אקדמית גבוהה.
הירשם ל-
רשומות (Atom)