רוצים לשמור על המשרה, לפתח את העסק או להתקדם הלאה? אין ברירה אז חייבים להתחיל בשיווק עצמי.
יש להתאים בין שלושה מרכיבים:שכל, רגש ופעולה. מאחר וככל שיש פחות סתירות וקונפליקטים בין המרכיבים האלה, כן גדל הסיכוי להצליח בשיווק העצמי.
רצוי לשאול כמה שיותר שאלות כי כשיש דיאלוג מקבלים עוד ועוד פרטים חשובים על הזולת, וכל פרט מידע חשוב להצלחת השיווק העצמי.
יש להתמקד ולחשוב מה הצליח ולהשתמש בו בעתיד, מאחר ויש פעולות שמועילות כמו הקשבה ממוקדת, שאותן חייבים לזהות ולשכלל מיד ועל הפעולות המזיקות מוותרים מיד.
כשאין הסכמה, מנסים להגיע להבהרה מאחר ושניהם מעוניינים בתועלת הדדית. כשעושים שיווק עצמי לא מתנשאים על הצד השני, מדברים ברור ולא טלגרפית וכשיש מתח, זו בדיוק הזדמנות להגיד משהו אישי, להציע אפשרויות לפתרון הבעיה, ולאפשר ללקוח להחליט כדי שירגיש מוערך ומעורב מאחר והשפעות השכל בדרך כלל חלשות מהשפעת הרגש
במהלך מפגש עם לקוח משתדלים להשמיע כמה שפחות ולהקשיב יותר מאחר ושיחה עסקית נחלקת לשלושה שלבים: זמן היכרות, זמן המשימה וזמן סגירת פרטים. השיווק העצמי מצליח כשמכירים היטב את הצד השני, את צרכיו ואת רצונותיו.
יש לזכור שהקשר שנוצר הוא לא קשר אישי אלא עסקי לכן, אם רוצים להצליח בשיווק העצמי ולהיות מותג עם שם מקצועי טוב יש להגיע עם רעיונות מעובדים עם הכנה קפדנית. המטרה היא לבצע משימה ויש להגיע עם הכלים הדרושים.
שיווק עצמי זה ביזנס, היעלבויות משתקות את השיווק העצמי היעיל. כשבאים מוכנים לפגיעה ברור יותר מהם הקווים האדומים וקל יותר להתגמש ולהיעלב פחות. כמובן עם רגישות לאדם שממול כאשר אינו רוצה לעשות עסקים עדיף לנטוש את הזירה
יש לזכור שזו רק הצגה, לקוחות אוהבים לשחק אותה קשוחים, לפחות בתחילת הקשר העסקי ולהצטרף להצגה. במקרים רבים דווקא הלקוחות האלה נוטים אחר כך לתת יד חופשית ומתגמלים כראוי.
בשלבים ההתחלתיים של כל קשר עסקי, חיוני שלקוחות יבינו מה אתם יודעים לעשות ולא מה אתם רוצים או חושבים שצריך לעשות. זה הזמן להבהיר ללקוח מה אתם יודעים ולספר על פרויקטים בעבר שטיפלתם בהם בצורה יעילה.
כל לקוח, חדש או ותיק, הוא פתח לעולם שלם של לקוחות פוטנציאליים. אם רוצים שהשיווק העצמי יצליח באמת, כל פתח כזה צריך להישאר רחב וגדול, כמה שיותר זמן. לכן חשוב לדעת על כל לקוח לא רק מה הוא עושה, רוצה וצריך, אלא גם עם מי הוא קשור, איך ולמה. לקוח הוא בעצם מודעת פרסומת, שיכולה להביא עוד עבודה, יוקרה או קידום מקצועי, וזה גם לא עולה כסף. כשהוא זוכר אתכם, קל לו ליצור לכם עוד קשרים עסקיים חשובים ולכן חיוני לשמר את הקשר
בהצלחה, עדן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה