כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום רביעי, 29 ביוני 2011

מתכננים עסק ?


תוכנית שיווק
איך מכינים תוכנית שיווק? בשלב הראשון, כותבים מהן העוצמות והחולשות של העסק ומהן ההזדמנויות והאיומים שמצויים בשוק שהוא פועל, שהמידע הזה פרוש, ניתן להגדיר את המוצר של העסק, לקבוע לו מחיר ואחר כך גם לדבר עליו ולפרסם אותו ביעילות.

הגדרת קהל היעד
אפשר לסווג את קהל היעד לפי גיל או מין או רמת הכנסה. כל חלוקה כזו לאחד או לכמה פלחי שוק יכולה לעזור לפתח מוצרים שמתאימים לצורכי הלקוחות וגם לשווקא אותם ביעילות רבה יותר. כדי שהעסק יצליח חייבים להיות ערים למתרחש ולהתאים את המוצרים והשירותים לשינויים המתרחשים באוכלוסייה.

היכרות עם המתחרים בשוק
יש לבדוק מי עוד נמצא בתחום שבו העסק פועל, מה הוע מציע. לבצע סקר לקוחות בפוטנציאל מה מעניין אותם או היו רוצים שיהיה. סקר שביעות רצון יכול להביא את התשובות. תצפיות על עסקים אחרים יכולה לסייע.

הכנת תחזית מכירות
בתוכנית השיוק צריכה להיות התייחסות גם למטרות כמותיות וכספיות. תוכנית כזו לא אמורה לאיים אלא דווקא לעזור להתקדם ולהצליח. ניתן לנבא מכירות על ידי הכפלת שוויה של קנייה ממוצעת בעסק במספר הלקוחות שקונים במהלך השבוע, ומחשבים כמה קונים ברבעון או בשנה. הרבה יותר קל להתנהל בעסק כשיש תחזית ומטרה מוגדרת.


אין תגובות: