כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום שישי, 5 בנובמבר 2010

שיווק העסק

בוחרים שם לעסק, יש לשים לב ששם העסק יעיד באופן כלשהו על מהות העסק. שם שקופץ לעין ונתפס באוזן חשוב שיבלוט בשוק. קליטות וזכירות גם חשוב לשם העסק, שם שלא בורח מהראש. צריך ששם העסק יהיה קליט אך לא קליל שאנשים לא יזכרו אותו.

יש להפגין נוכחות, למצוא הזדמנויות לראות ולהיראות. אפשר לעשות זאת בעזרת השתתפותפעילה בפורומים ובאתרי אינטרנט. אפשר להציע גם כתבות לעיתונים מקצועיים וגם לעיתונות מקומית וארצית. אפשר גם ליידע לקוחות בעזרת עלונים מנוסחים היטב או הודעות למייל או לטלפון נייד. הפגנת הנוכחות חייבת להיות מתוכננת ומגובה במלאי של מוצרים.

יש לזהות היטב את קהל הלקוחות ולאפיי אתמצב הסוציו-אקונומי של הלקוחות, רמת השכר, מקום המגורים, רמת ההשכלה, הרגלי הצריכה, טווח הגילאים וכל מאפיין אחר. האם מדובר במשפחות צעירות או וותיקות? האם אלו נשים או גברים? שכירים או עצמאיים?

יש להגדיר מה הערך המוסף של העסק בהשוואה לאחרים, מה הייחוס שמבליט ביחס לכל השאר. מתנה על כל קנייה, או הדרכה ותמיכה בשעות גמישות יותר?

לעסק נחוצים לוגו, כרטיס ביקור, שלט, שקיות וניירת שישמשו בכל מגע עם הלקוחות. האלמנטים האלה משדרים את המסר שרוצים להעביר ולכן יש להשקיע בהם מחשבה. מראה חובבני מעיד על חוסר מקצועיות.

העבודה האמיתית היא שיווק. העסק לא יכול לחכות שיבואו אלייך. יש ליזום ולעשות פעילויות והרצאות על מנת להעביר את הידע ולמכור יותר.

עסק קטן שתורם לקהילה נהנה מערך מוסף: תרומה מעידה על גודל ועוצמה, וגם מעניקה חשיפה למעגלי לקוחות נוספים.

לעסק יש לבדוק את מי מכירים, אלו קשרים יש להם, במה עובדים הסובבים ואיך העיסוקים שלהם יכולים להשתלב בצרכים של העסק.אח , יש להציב יעדים : הגדלת מספר הלקוחות, כניסה לפלח שוק חדש. כשהיעדים יהיו ברורים, יש לבדוק אלו קשרים יביאו את העסק לשם.







אין תגובות: