כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום שישי, 24 בספטמבר 2010

תקרת הזכוכית

נשים מהוות כמחצית מכוח העבודה בישראל.

תקרת הזכוכית היא כינוי למחסום הבלתי נראה המונע מנשים להתקדם מקצועית לעמדות ניהול בכירות ומוקדי השפעה פוליטיים או כלכליים. מאחר שהיא שקופה, היא אינה נראית לעין, ולכן קשה לניפוץ. קשה גם להוכיח את קיומה של תקרת הזכוכית, משום שלכאורה אין תקנות או חוקים שמעדיפים קידום גברים לאותן עמדות, אבל בפועל היא מורגשת מאוד. נשים מוכשרות ובעלות מוטיבציה מוצאות שכדי להגיע לאותן עמדות המבטיחות להן כוח וכסף, עליהן להילחם פי כמה מגברים בעלי כישורים ונתונים דומים.

ההסברים לכך מגוונים: לנשים יש כנראה פחות מוטיבציה להיכנס לחיים ציבוריים, משום שהעולם הפוליטי נתפס בעיניהן כסגור וגם כבלתי מוסרי. מערכת החינוך טיפחה משך שנים סטריאוטיפים גבריים ונשיים שלא ממש עודדו בנות להתפתח בכיוונים כאלה. הצבא שמשמש מקפצה לחיים ציבוריים, מעניק לנשים פחות הזדמנויות, ומעמדן של הדת והמסורת שמעודדות נשים להישאר בבית, עדיין חזק.

פורום המנהלות בהיי-טק מנסה לשכנע מנהלים ומנהלות של חברות גדולות במשק לחתום על אמנה שתאפשר לנשים להתברג לעמדות בכירות. האמונה נועדה לאפשר לגברים ולנשים כאחד לאזן טוב יותר בין חייהם האישיים לבין הקריירה בארגונים גדולים. האמנה כוללת את הסעיפים הבאים: הערכת עובדים תיעשה על פי הישגים ועמידה ביעדים, ולא תימדד בשעות עבודה: ישיבות כלל ארגוניות לא יידחו לסוף יום העבודה, פערי שכר יתוקנו וכך יינתן שוויון הזדמנויות בקבלה לעבודה ובתנאי הקידום של גברים ונשים.

אין תגובות: