כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

נשירת שיער

מדוע נושרות השערות?

לנשירת שיער ישנם מספר גורמים. בראש ובראשונה ישנה הגנטיקה. אולם, ישנן סיבות נוספות. אחת הסיבות השכיחות ביותר היא דיאטה לא מאוזנת, חוסר בחלבונים, ויטמינים ומינלרלים הינם הגורמים העיקריים לנשירת שיער. מחסור זה נובע כאמור מאכילה לא מאוזנת אולם יכולה להיווצר אצל נשים גם מהריון, לידה והנקה המרוקנים את מאגרי הברזל והויטמינים או ממתח נפשי שורף באפון מוגבר את הויטמינים. נשירת שיער קיימת גם בגיל המעבר שאז השיער דליל יותר, הצמיחה איטית והשיער הופך לפלומתי. מחלות רבות מאופיינות בנשירת שיער וכתוצאה מטיפול תרופתי. גם עונות המעבר מתאפיינות בנשירה מוגברת של השיער.

דרכי טיפול ומניעה:
חשוב לזכור כי לשיער היום אין תפקיד כבער לחמם את הגוף או לשמש גורם הפחדה או זיהוי כמו אצל בעלי חיים. ולכן כאשר הגוף במצוקה של מאגרי ויטמינים או מינרלים הוא יקצץ בהקצאה לשיער. בזמן דיאטה, לאחר לידה או מחלה, אם נוטלים תרופות או נמצאים בתקופה לחוצה, מומלץ תוספי תזונה המאפשרים תנאים טובים לחידוש הצמיחה.

אצל נשים לאחר לידה קיימת נשירה מוגברת האופיינית לאחר כ-12 שבועות מהלידה והידעה כי זהו חלק מהתהליך הטבעי מסירה דאגה וחוסכת מתח נפשי מיותר המגביר לרוב את הנשירה. הטיפול בשיער צריך להיות עדין חשוב לחפוף בשמפו המתאים לסוג השיער, להימנע משימוש במים חמים מדי המגרים ומייבשים את הקרקרפת וכן לעסות את הקרקפת ולא לקרצף אותה. סירוק השיער חשוב שיעשה במסרק עם שיניים גדולות או במברשת רכה.

טיפול מונע לבעיית הנשירה קיים בכמה מישורים: טיפול תרופתי כגון תוספי מזון, גלולות הורמונליות לנשים, הורמונים לפי הצורך. טיפול מקומי באמצעות אמפולות וכן טיפולים אלטרנטיבייים העוזרים לרוב באיזון המערכת החיסונית והורדת המתח הנפשי.

חשוב לזכור כי בעיית הנשירה ניתנת לפיתרון או למניעה וכי יש להיוועץ עם הרופא המטפל או רופא עור.

אין תגובות: