כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום רביעי, 24 בספטמבר 2008

תוכנית עסקית

כאשר רוצים להקים עסק, יש לתכנן אותו בזהירות. תוכנית עסקית טובה בוחנת את הסיכוי מול הסיכון, נותנת מענה לשאלות, משמשת כלי מכירה למשקיעים, לשותפים ולבנקים, משקפת היבטים תפעוליים הנוגעים לשלבים שלאחר הקמת העסק, מימון פיננסי מהבנקים, מתייחסת למתחרים ולמצב בענף ומפרטת את אבני הדרך בשלבי ההתפתחות העסקית.
כללים להצלחה:
הגדרת וזיהוי היתרונות היחסיים שיש למוצר או לשירות
שני כוחות משפיעים על הסיכוי למכור מוצר או שירות צמצום כאב והגדלת עונג. תוכנית עסקית אשר אינה מפרטת בבהירות , כנראה שלא תשכנע משקיעים פוטנציאלים להשקיע כסף במיזם.
זיהוי קהל הלקוחות למוצר
יש לאפיין את המצב הסוציו-אקונומי של הלקוחות, רמת השכר, מקום המגורים, רמת ההשכלה, הרגלי הצריכה, טווח הגילאים וכו'.
היכרות עם הענף בו פועלים
יש לערוך היכרות מעמיקה עם השוק ולבדוק מה המגמות העיקריות, יש לבחון את גודלו ואת אחוזי הצמיחה בו ולהעריך לאיזה נתח שוק מסוגלים להגיע.
לדעת את המתחרים
היכרות מעמיקה עם המתחרים תעזור לקבוע את האסטרטגיה הנכונה לעסק. יש לבחון כמה מהר יכולים גורמים מתחרים לשכפל את הרעיון של העסק.
מודל עסקי פשוט
יש לצייר מודל עסקי זורם בו ברור מאין יגיע הכסף, איך ומתי
תמחור המוצר או השירות
המחיר הוא אחד השיקולים המרכזיים בעבור הלקוח הפוטנציאלי. יש לקבוע מחיר תוך התחשבות בביקוש, במחיר אצל המתחרים, המיצוב אליו שואפים והערך הנתפס שלו.
קביעת יעדים ברורים לטווח הקצר והארוך
קביעת יעדים יכולה להתבצע על בסיס רבעוני, חצי שנתי, שנתי או רב שנתי. היעדים יכולים להיות "קשיחים" כמו היקף מכירה ונתח שוק, או יעדים "רכים" כדוגמת מודעות למוצר או בידול רגשי.
צוות מנצח
ההון האנושי הוא אחד החלקים החשובים בתוכנית. אם יש משקיעים לתוכנית, יש לספר להם מי הם אותם אנשים שאפשר לתת בהם אמון ואיך הם עובדים ביחד.
חשיבות מכרעת לתזרים המזומנים ולתקופת ההחזר על ההשקעה
ניתוח תזרים מזומנים הוא בעל חשיבות גבוהה יותר בעיני המשקיע, וקודם לניתח ההכנסות או הרווח הנקי. ניתוח התזרים הוא שיקבע אם ישקיעו במוצר או לא.
בניית תוכנית ריאלית
הערכה גבוהה מדי של המוצר תעורר חשדות מיידים. עירוב רגשי בתוכנית יצביע על קיבעון מחשבתי בתיאור המיזם, על אובדן הראייה הביקורתית ויכולת השיפוט, והתעלמות מסיכונים. יש צורך לשמור על מבט מפוקח לאורך כל הדרך.

בהצלחה, עדן

אין תגובות: