כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום שני, 4 באוגוסט 2008

התאמה למקצוע

מבחני השמה והתאמה
במרכז לייעוץ, בעזרת שאלונים מקצועיים אפשר להגדיר ולהבהיר מהן הנטיות המקצועיות, בעזרת הייעוץ מקילים קצת מהלחץ ומסייעים בבחירה של מה אוהבים לעשות ומה לא. השתתפות בפגישות כאלה מחזקת מאוד, מלמדת על הסגנון האישי, על התכונות והיכולות, ומחזקת מאוד את הביטחון העצמי ואת היכולת למכור את עצמך.
כשמשקיעים כמה שעות בניתוח של חיי העבודה, מתברר מה גורם אושר ויוצר חשק להשקיע, להתפתח ולהתקדם, ומה מעורר סבל ותסכול.
איך כותבים קורות חיים?
כששולחים קורות חיים יש להכין מסמך לא שגרתי שיעניין את מי שקורא ויגרום לו להסתקרן להכיר את מי שעומד מאחורי הדף הזה. לכן יש לעשות את המירב כדי שהמעסיק יקרא את הקורות חיים. יש להקפיד לא לרשום יותר מדי פרטים, גם אם הם נראים רלוונטיים, אין לצרף המלצות כתובות רק כאשר יבקשו. יש לשמור על מבנה נעים של המסמך (הדפסה איכותית, רווח נכון בין השורות, קווים ישרים וכו'). יש להעביר את הדף חלק ככל שניתן ולא לכתוב משני צידי הדף.
כדאי לדעת שיש שירותי כתיבה קורות חיים במכוני מיון והשמה פרטיים.
להיות עצמאית במקום שכירה
ניתן לשקול הקמת עסק עצמאי שבו פוטנציאל ההשתכרות גדול יותר. בנוסף, יש גם יותר שליטה על משאבים כמו זמן וכסף ויותר סיכוי לשיפור המעמד החברתי וסיפוק ומידת הסיפוק ממקום העבודה. התחום היזמי דורש מערכת תמיכה של אנשים מתחומים מקצועיים שונים כמו רואה חשבון, עורך דין, איש שיווק, יועץ ארגוני וכו'. יש להתמקד בתחום מקצועי שבו יש ניסיון מוכח, רזרבות כספיות עבור עסק חדש. יש ללמוד "לגלגל כספים" וזאת בעזרת למידת כללי המסחר העסקיים, רכישת ידע בתחום הפיננסי, ללמוד לעבוד עם בנקים וספקים ולשמור על תזרים מזומנים חיובי בכל עת. חשיפה מתמדת של העסק יגרום לפרסום ולהבאת יותר לקוחות. יש להכין שיעורי בית, עסק שלא הוכן כהלכה ייכשל. לעומת זאת יזמים שהכשירו את עצמם כהלכה וזכו לתוכנית תמיכה לאורך תקופת הקמת העסק נהנים מהצלחה גבוהה.

אין תגובות: