כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום רביעי, 6 באוגוסט 2008

עסק בניהול יעיל

רשימת המאה
בעולם שבו רישות וקשרים הם העיקר, העסק חייב רשימה כזו שכוללת שמות: לקוחות, חברים, בני משפחה, מכרים מכל הסוגים. חשוב להכין אותה מיד ולהתחיל לקיים קשר עם האנשים שמאחורי השמות. כשלעסק יש רשימה פעילה כזו, שכוללת רשימה ארוכה, לא חייבים להחזיק תקציב פרסום ויחסי ציבור ענקיים.
קהל היעד
העסק צריך לפנות לקהל מוגדר מאוד, אחרי שברור מי קהל היעד, יהיה הרבה יותר קל להבין את צרכיו המדויקים, לזהות הזדמנויות, ליצור לעצמך בידול, לגלות אמפטיה לקהל היעד שלך, להתכוון ולייצר למענו מוצרים מפתים, ואפילו לבנות מועדון לקוחות ולהצליח.
תעודת זהות
לעסק חייב להיות זהות, סיפור חיים, כרטיס ביקור - בלעדיהם הוא יתקשר לגדול ולהתפתח. חשוב להשקיע בכך כבר בהתחלה לעצב אפילו בעזרת תוכנת מחשב פשוטה כרטיס ביקור וקורות חיים שיספרו בקלילות ובקצרה על הדרך בה נולד והתפתח העסק. אלה חייבים ללוות את בעל העסק לכל מקום,להיות מוצגים בכל מקום שבו פועל העסק ובכל מקום שרוצים לפעול ולהשתלב.
ניתוח פיננסי
בעסק צריך להיות תיק, שכולל את כל הנתונים הכספיים. כשפותחים תיק כזה צריך לראות מיד כמה מזומנים יש בקופה ובחשבון הבנק, מה אפשר למשכן, מהי מסגרת האשראי. יש לעדכן את התיק מדי יום.
מפות מתחרים
לעסק יש מתחרים, שחשוב לזהות ולמפות, לא כדאי להסתפק רק במפה, שתלויה על הקיר וממחישה שהעסק מוקף בתחרות שהולכת וגדלה. חיוני לברר למה ללקוח כדאי לבוא דווקא לעסק שלך, מה היתרונות היחסיים שיש לך להציע לו וכמובן, מה מציעים לו המתחרים?
קישור לרשת
כדי להצליח, העסק צריך להיות נוכח באינטרנט. לא חייבים להשקיע אלפי שקלים באתר מקצועי, אבל חובה להכיר את הפורטלים שבהם כל אחד יכול לפתור אתר, לפרסם בעלות מינימלית ולהגיע לכל קצות הארץ והעולם.
תוכנית עבודה
כאשר מקימים עסק, חייבים לדעת להציב יעדים כמותיים, תחומים בזמן, ולעמוד בהם. יש להגדיר בכתב איזה פעולות צריך לבצע כדי להשיג עוד לקוחות או כדי לקדם מכירות. יש לקבוע תאריכי יעד ולנתח מה כבר נעשה ואיך אפשר לשפר את התוצאות שהושגו. תוכנית עבודה מעודכנת מדי יום היא כלי מצוין לניהול פיתוח ובקרה על פעילות בעסק. בלעדיה, יש קושי לעסק להתקדם ולהתפתח!
יועץ עסקי
נכון שאפשר להקים עסק לגמרי לבד, אולם מחקרים מראים כי עסקים שלוו עלידי ייעוץ עסקי, שורדים יותר ומתפתחים מהר יותר. תמיד אפשר להתייעץ עם היועץ בענייני חוקי עבודה, כללי יבוא יצוא, תשלומי ארנונה, עבודה מול המכס או רשויות המס.
תוכנית לימודים
יש לדאוג להתפתחות העסק כל הזמן. בדרך כלל אפשר לעשות זאת על ידי שיפור מיומנויות המכירה, שכלול יכולת התכנון או פיתוח כישורי הניהול שלך. לכן חשוב לבנות לעצמך תוכנית לימודים, שכוללת קורסים, ימי עיון וסדנאות. אך חשוב לזכור שזו לא רק הזדמנות ללמוד, אלא גם להכיר לקוחות פוטנציאליים וליצור הזדמנוות חשובות לשיתופי פעולה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה על המידע
הנה קישור שימושי לחישוב נקודת האיזון של העסק
תוכנית עסקית