כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום שישי, 15 באוגוסט 2008

הופעה בלתי נשכחת בעולם העבודה

הרושם שאנחנו עושים נבנה בשני שלבים: הרושם הראשוני הכללי נוצר תוך שלושים שניות מהרגע בו האדם מבחין בנו. מהרגע בו אנחנו מדברים, חולפות 4 דקות עד שאופן הביטוי שלנו נוסף לרושם הראשוני. מרגע זה והלאה, קשה לשנות את הרושם שיצרנו. אז איך עושים את הרושם הנכון?

איזה רושם?

ראשית יש לחשוב מהו הרושם שברצוננו להציג? הרושם שאנו מתכוונים ליצור צריך להיות רלוונטי לאדם שאותו אנחנו עומדים לפגוש ולסיטואציה שבה אנחנו נפגשים.

התכוננות

כאשר רוצים ליצור רושם של רציניים ומשקיענים יש להפגין ידע נרחב על החברה והאדם אתו עומדים להיפגש באמצעות למידה מהאינטרנט או בספרות מקצועית על הארגון, התחום והאדם מאחורי הארגון

לבוש נכון

כאשר אנו בוחרים לבוש אנו חייבים להקפיד שהלבוש נוח, נקי ומגוהץ, וכן להתלבש כיצד שנהוג בסביבה מקצועית.

שפת הגוף

כאשר אנו נפגשים עם אדם חדש, יש ליצור קודם כל קשר עין ואז ללחוץ את היד שמשדר כבוד מקצועיות ועניין וחיוך שמשדר ביטחון עצמי. בזמן הפגישה כאשר יושבים ממול יש להרכין את הגוף לעומתו, משקף עניין במטרה המשותפת.

הצגת העצמי

יש לציין את השם המלא בפגישה, דבר שמטביח שיזכרו אותנו טוב. הצגת שם מלא מבטיחה שיזכרו אותנו טוב יותר. אמרו את השם לאט וברור וכמובן למסור את כרטיס הביקור שלכם, אם יש.

התאמה מושלמת

כאשר אנו רוצים ליצור רושם בלתי נשכח אנו ננסה לגעת אמוציונלית באדם שמולינו ולא רק רציונלית וזאת נוכל לעשות בהקשבה אמיתית, מתוך כוונה אמיתית ללמוד את האדם שממול - את צרכיו, את דרישותיו, את אישיותו, והדברים החשובים לו.

רק על העצמי לספר ידעתי

היו מוכנים לספר על עצמכם, על החברה שעבדתם בה. יש להכין את הנאום מראש, להתאמן עליו, לשנן אותו והכניסו בתוכו משפטי מפתח חשובים וזכירים.

מזכרת ממני

הפרידה הכרחית כך שכדי שיזכרו אותכם יש להשאיר את הקורות חיים וכן הסבר קצר מדוע משאירים זאת, אם רוצים לצרף עוד משהו כמו המלצות קודמות או טלפונים של מעסיקים קודמים - זה הזמן!


בהצלחה, עדן

אין תגובות: