כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום שישי, 8 באוגוסט 2008

רפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה היא שיטת אבחון וטיפול שמתמקדת בכף הרגל. לפי הרפלקסולוגיה, כף הרגל היא מיקרו-קוסמוס של הגוף, וכל חלק בה משקף איבר בגוף. איברי גוף גדולים משתקפים בחלק גדול יחסית של כף הרגל, ואיברים קטנים משתקפים בחלקים קטנים יחסית של כף הרגל. כל אחד מהאיברים הזוגיים משתקף ברגל שבצד שלו. חלקה העליון של כף הרגל מסמל את חלקו העליון של הגוף ואילו חלקה התחתון של כף הרגל מייצג את החלק התחתון של הגוף.
כל בעיה בכף הרגל מראה על בעיה באזור המקביל בגוף. היתרון של כף הרגל ככלי אבחון טמון בכך שמדובר בקצה של הגוף, כשלגוף אין מספיק אנרגיה, הוא יוותר קודם על תחזוקת הקצוות. לכן, סימני הבעיה יופיעו ברגל עוד לפני שהם יופיעו באיבר עצמו, וכך מאפשרים איפור וטיפול מוקדם.
ניתן לאתר גם בעיות ברמה הנפשית הרפלקסולוגיה רואה את האדם כמכלול גוף-נפש, אין אפשרות להפריד ביניהם, משום שהם כרוכים זה בזה.
הטיפול מתבצע באמצעות עיסוי, לחיצות ומגע בעומקים שונים ובעוצמה משתנה בנקודות רלוונטיות בכף הרגל. לרוב הטיפול מתייחס הן לכל הגוף והן לבעיות ספציפיות של המטופל באמצעות עבודה על האזורים המשקפים את הבעיה. באמצעות זרימת דם מוגברת מגדילים את רמת ההזנה לאזורים אלה, משפרת את פינוי הפסולת מהם, מזרימה אליהם חומרים משככי כאבים שהגוף מייצר, ומסייעת לאיברים להפסיק להיות מכוונים ולהיפתח.
הטיפול מתאים לבעיות גב, לבעיות ראש וחגורת הצוואר והכתפיים. לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים, ממיגרנות, מלחץ דם גבוה או מבעיות הורמונליות, לסובלים מבעיות כמו דיכאון, חוסר אנרגיה, חרדות, תחושת עומס יתר. הטיפול אינו מתאים לנשים בהיריון בשלושת חודשי ההיריון הראשונים ולחולי סוכרת תלוית אינסולין.

בהנאה מלאה
עדן

אין תגובות: