כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום ראשון, 17 באוגוסט 2008

עבודה בחו"ל

בתקופה הזו כאשר יש הרבה צעירים שמעדיפים לצאת לחו"ל לעבוד כגון: למכור תמונות, תמרוקים בקניונים ובכל הזדמנות אחרת שיש כדי לעשות קצת כסף לפני שמתיישבים קבע ומקימים משפחה יש לדעת כמה דברים לפני שיוצאים לעבוד בחו"ל. כאשר המעביד ישראלי שולח עובד ישראלי לעבודה בחו"ל, הוא אחראי לחייו, לתנאי העבודה שלו, לשכרו וגם לפולית הביטוח הרפואי שלו. המעביד הוא גם זה שאחראי לשלם למסוד לביטוח לאומי, עליו לדאוג לשעובד יהיה ביטוח רפואי מלא שכולל כיסוי לכל הטיפולים הדרושים ויממן את כל ההוצאות, גם במקרה של מוות. חובתו של המעביד ליידע את העובד על כל הסכנות הצפויות המצפות לו במהלך שירותו בחו"ל. המוסד לביטוח לאומי מגביל את תקופת השהייה של העובד בחו"ל לתקופה לפחות מחמש שנים. כאשר עובד נפגע בחו"ל תוך כדי עבודה מגיעות לו כל הזכויות שמגיעות לעובד ישראלי בארץ אם מדובר בנכות או באובדן כושר עבודה, גם ההוצאות על טיפול רפואי בחו"ל יוחזרו תמורת קבלות ובהתאם לתעריפי הטיפול בארץ. אם מדובר בשהות קצרה מאוד, כל השהות נחשבת לזמן עבודה. אבל אם לעובד יש מקום מגורים קבוע הוא מבטוח רק במקרים של פגיעה בעבודה או בדרך אל וממקום העבודה.
הוראות בטיחות - למעסיק השולח את העובד שלו למדינה זרה יש אחריות על בריאותו ובטיחותו. כיוון שיש לו שם יותר קשרים וגם יותר מידע על המקום, חובתו לצייד את העובד בהוראות מפורטות לגבי אורחות החיים האופיינים למדינה. כשיוצאים לנסיעת עבודה כזו מומלץ מאוד לבקש מהמעביד רשימת טלפונים מעודכנת של השגרירות, המשטרה ואנשי המקום שאליו נשלחים. כדאי לצאת לדרך רק לאחר שהוחלט וסוכם גם על נוהל התנהלות במצבי מצוקה ורק לאחר שנקבעה צורת התקשרות קבועה, בזמנים מוגדרים מראש.
חיסונים - בכל נסיעה בתפקיד, ובמיוחד בנסיעה לאזורים שבהם יש סכנת הידבקות במחלות, חשוב להתחסן. לפי החוק המעסיק הוא זה שצריך לדאוג ליידע את העובד לגבי הצורך לקבל חיסונים וגם לדאוג למימון מלא של כל החיסונים שעליהם ממליץ משרד החוץ, אבל העובד חייב להתחסן בזמן ולהכין את עצמו לשהות באזור שבו קיימת סכנת הידבקות במחלות.
שעות נוספות - כדאי לדעת שכשיוצאים לשהות קצרה בחו"ל, למטרות עבודה, המעסיק לא חייב וזה גם לא מקובל לשלם לעובד על שעות עבודה נוספות. כמובן שמי שמועסק על ידי מעסיק ישראלי וחי בחו"ל תקופה ממושכת, זכאי לקבל תמורה בעבור עבודה נוספת מעל שעות העבודה המוסכמות בחוזה שלו.
הוצאות אשל - החזר הוצאות על אוכל, שתייה ולינה בחו"ל לא מגיע באופן אוטומטי לכל עובד שנשלח למרחקים. מתברר שבחוק אין הוראה המחייבת מעבידים לכסות הוצאות כאלה בחו"ל. אם התברר שמישהו מהעובדים מקבל אז בוודאי שגם לכם מגיע.
עבודה בטוחה
עדן

אין תגובות: