כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום רביעי, 6 באוגוסט 2008

מקצוע ההוראה

למורה בישראל יש שתי מטלות עיקריות: הוראת תחומי דעת כמו מתמטיקה, ספרות, היסטוריה וכדומה. חינוך שהוא תחום לא מוגדר ונתון לפרשנות: ביטוי לערכים חברתיים, הכשרת מיומנויות חברתיות אכיפת משמעת וכו'.
את המקצוע רוכשים במכללות לחינוך ולהכשרת מורים. אפשרות נוספת לימוד תחום מסוים לתואר ראשון באוניברסיטאות בתוספת מסלול לקבלת תעודת הוראה. יש מכללות שמכשירות מורים לחינוך התורני הדתי ויש מכללות שמיועדות להכשרת מורים למגזר הערבי.
הלימודים במכללות נמשכים ארבע שנים ומקבלים תואר אקדמי ותעודת הוראה במסלולי הוראה שונים. הלימודים באוניברסיטאות נמשכים שלוש שנים לקבלת תואר ראשון במקצוע הנבחר ועוד שנתיים לקבלת תעודת הוראה. לבעלי תואר ראשון בתחום כלשהו, שמעוניינים בהסבה מקצועית להוראה, יש אפשרות ללימודי תעודת הוראה באוניברסיטאות, והלימודים נמשכים כשנתיים.
עלות הלימודים כעשרת אלפים שקל לשנה, שכר לימוד במוסד אוניברסיטאי
מורות שעובדות במערכת החינוך נחשבות לעובדות מדינה שמקבלות את שכרן ממשרד החינוך או מהמועצות המקומיות. אבל יש גם בתי ספר פרטיים וגני ילדים פרטיים, בהם ניתן לעבוד כשכירה או כעצמאית.
במקצוע ההוראה, כמורה אפשר להתקדם לתפקיד רכז/ת, סגנ/ית או מנהל/ת בית ספר ולתפקידי פיקוח והדרכה מטעם משרד החינוך. בעלי תואר שני ושלישי יכולים ללמד באוניברסיטאות או במכללות. השכר תלוי ברמת ההשכלה, וותק בהשתלמויות ובתארים האקדמיים.

בהצלחה, עדן

אין תגובות: