כוחה של אהבה | השווה מלונות בחו"ל | נשים בעולם העבודה | | אינטרנט מה ברשת? | סרטים וספרים זה כל הקסם

יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

אימון אישי לתפקוד במצבי לחץ

לפני כל משימה מלחיצה מכינים רשימה של כל התחומים בחיים שאתם טובים בהם ושהצלחתם בהם בעבר. מתמקדים ברשימה הזאת ומשננים אותה. הרשימה מחזקת את אמונתכם ביכולתכם להצליח.

כל מי שפועל מתוך רגש בזמן שהוא אמור לפעול מתוך מחשבה או להפך, מי שמתקשה להרגיש, להביע ולהפגין רגש מתוך אמונה, כי המחשבה מאפשרת לשלוט בחיים. ובניסוח אחר מי שמרגיש שיתוק במצבי לחץ או פועל באימפולסיביות הרסנית כשהוא כועס.

האימון המנטלי מבוסס על ההבנה שבמצבי לחץ אנחנו פועלים בצורה אוטומטית על פי דפוס תגובה קבוע שמקורו רגשי. היעד הוא לזהות מטרות ושאיפות של המתאמנים בהקשר למצבים שיוצרים אצלם לחץ: שינוי מקום עבודה, לחץ בעבודה, פרזנטציה מקצועית, ראיון עבודה חשוב, מבחן וגם מצבי לחץ בחיי הזוגיות.

באימון מנתחים עם המתאמן מהן שאיפותיו באותו תחום ומהי תפיסת היכולת שלו. בדרך כלל מתגלה פער עצום בין הרצוי ובין מה שהוא מאמין שהוא מסוגל להשיג, ומטרת האימון היא לצמצם את הפער באמצעות חיזוק היכולת האישית. מטפלים בהגברת האמונה העצמית תוך דגש על כך שהספק כשהוא לעצמו מייצר פחדים ודאגות שאינם אמיתיים.

כשמצבי הלחץ קשורים לאנשים מסוימים, מנסים להבין את הדפוס שגורם לפיצוץ ולהבין ממה הוא נובע. לפעמים מוקדי חיכוך עם אדם קרוב קשורים לתכונות שאנחנו שונאים בעצמנו ומזהים אצלו, או לחלופין: בתכונות שיש לו ואנחנו מאוד רוצים שיהיו לנו. כשמגיעים למודעות ולהבנה, אפשר לפרק את המוקשים ולעבוד על שינוי בנו. אחת שיטות באימון היא תרגילי נשימה והרפיה שמרחיקים את מחשבות הפחד או הכעס ומכניסים במקומם מחשבות חיוביות.



אימון אישי להקמת עסק חדש



אין תגובות: